poniedziałek, 21 lutego 2011

Encyklopedia tradycji polskich

Ostatnio się rozleniwiłam, ale już nadrabiam zaległości. 
Encyklopedia Tradycji polskich jest bogato ilustrowanym wydawnictwem zawierającym opis obyczajów, świąt, zwyczajów z jakimi możemy spotkać się w naszym kraju. Książka podzielona jest na dwie części, pierwsza to opis świąt zgodnie z porami roku. Druga tyczy się opisu obrzędów związanych z bytowaniem ziemskim człowieka, czyli począwszy od narodzin, chrztu, poprzez zaślubiny aż po śmierć i pogrzeb. 
Czytając tę pozycję możemy dowiedzieć się wielu na prawdę ciekawych informacji, wiedza ta jest ściśle związana z naszym życiem. Jednak ja miałam czasami wrażenie, że autorki traktują ją dość pobieżnie, nie zagłębiając się do końca w dane zagadnienie, iże jeszcze wiele na ten temat można by powiedzieć. Zdaję sobie sprawę, że nie jest to książka ściśle naukowa i specjalistyczna, jednak można dostrzec kilka niedociągnięć. Plusem jest barwna szata graficzna, oraz bardzo dobra jakość papieru.
Polecam wszystkim tym, którzy chcą dowiedzieć się więcej o naszych świętach i tradycjach.

Wydawnictwo: Podsiedlik-Raniowski
Stron: 192
Moja ocena: 4/10




3 komentarze:

  1. Przepraszam, że mój pierwszy komentarz będzie uwagą, ale jeśli to nie jest problem, zmień czcionkę bloga. Jestem krótkowidzem, moja praca to ślęczenie przed monitorem, dużo czytam... Ta, która jest teraz u Ciebie bardzo przeszkadza mi w odbiorze zawartości.

    Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Też chce się podpisać pod poprzedniczką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. No dobrze, chociaż czcionka bardzo mi się podoba i gdy jest większa traci swój urok, ale zdaję sobie sprawę, że ciężko się ją czyta.

    OdpowiedzUsuń