poniedziałek, 18 kwietnia 2011

Harry Potter i Kamień Filozoficzny - J. K. Rowling

Po wielu latach od premiery w końcu sięgnęłam po pierwszą część przygód sławnego Harrego Pottera.
Harry jest młodym czarodziejem, sierotą, którego rodzice zostali zamordowani przez Sami-Wiecie-Kogo. Chłopiec nie ma szczęścia, bo trafia do jest trafia do rodziny mugoli, którzy nienawidzą wręcz wszystkiego co magiczne. Dorasta w małej komórce pod schodami, nie zaznawszy w życiu szczęścia.
Pewnego dnia jednak jego los się odmienia. Dostaje tajemniczy list. Dowiaduje się, że jest tak jak jego rodzice czarodziejem i już we wrześniu rozpoczyna naukę w specjalnej szkole.
Od tej chwili jego życie zmienia się zupełnie. Poznaje nowych przyjaciół, ale też i wrogów. Uczy się magii, dowiaduje się coraz więcej o sobie i o swoich rodzicach. 
Przed chłopcem stawiane są coraz nowe wyzwania, którymi stara się sprostać. Wraz z przyjaciółmi podejmuje się rozwiązania trudnej i niebezpiecznej zagadki. Czy mu się uda tego dowiecie się już na kartach książki.

Dzięki pani Rowling przeniosłam się w wykreowany przez nią świat. A jest on magiczny,barwny i pełen humoru. Dopracowany w najdrobniejszym szczególe. Chylę czoło przed autorką. Zawsze fascynowały mnie książki, w których autorzy tworzyli zupełnie inną rzeczywistość. 
Może jestem już trochę za stara, bo książka nie porwała mnie od początku, jednak im bliżej końca tym byłam bardziej ciekawa finału i zachłanniej czytałam. 
Radość z obcowania z Harrym trochę zepsuło mi wcześniejsze obejrzenie filmu, bo miałam już wyobrażenie postaci. Trzeba jednak przyznać, że aktorów dobrano bardzo trafnie. 

Na pewno nie jest to moje ostatnie spotkanie z Harrym Potterem, na półeczce już czeka kolejna część jego przygód, po które na pewno niebawem sięgnę. A i was zachęcam :)

Autor: Joanne Kathleen Rowling
Tytuł: Harry Potter i Kamień Filozoficzny
Liczba stron: 326
Wydawnictwo: Media Rodzina
Moja ocena: 8/10

5 komentarzy:

  1. czytałam i także mi się podobała, ale najbardziej postać snape, jakoś mam do niego słabość, zapraszam do mnie

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Harry ma coś w sobie, że wszystkich potrafi oczarować ;) Polecam całą serię ;)

    OdpowiedzUsuń
  4. Bujaczku na pewno nie było to moje ostatnie spotkanie z Harrym, ale musi chwilkę poczekać na swoją kolej.

    OdpowiedzUsuń
  5. Choć obejżałam wszystkie filmy jakie do tej pory wyszły, to nigdy nie sięgnełam po książki o młodym czarodzieju, a teraz tego bardzo żałuję... Ale nic straconego ;P Mam nadzieję, że uda mi się przeczytać wszystkie części przed premierą ostatniego filmu serii(wychodzi jakoś w lipcu) - może to się okazać nieco trudnym zadaniem, zważywszy na fakt, że ostatnią maturę mam 20 maja i dopiero po tym pamiętnym dniu, będę mogła zacząć myślęć o kupnie całej serii ;D

    OdpowiedzUsuń