wtorek, 19 lipca 2011

Deborah Harkness-Księga wszystkich dusz. Czarownica T.1

Po przeczytaniu zachęcającej noty z okładki, że książka łączy w sobie wiele z najchętniej czytanych ostatnio książek, oraz zobaczywszy ilość sprzedanych egzemplarzy postanowiłam przeczytać. Uległam taniemu chwytowi marketingowemu i dałam się nabić w butelkę. 
Książka zaczęła się całkiem ciekawie, miła pani doktor Diana Bishop, potomkini pierwszej czarownicy spalonej na stosie w Salem. "Odnajduje" zaginiony manuskrypt, który sprowadza na nią wielkie niebezpieczeństwo, oraz całkiem przystojnego wampira. I tu książka zaczyna się strasznie dłużyć, bynajmniej dla mnie ponad połowa była przegadana i nudna. Jednak pod koniec znów nabrała tempa i oczywiście skończyła się nie rozwiązując ani jednego wątku. 
za każdym razem kiedy sięgam po książkę tego typu zastanawiam się jak autor przedstawi istoty nie będące ludźmi i muszę się przyznać pomysłowość i ilość wariantów nadal mnie zaskakuje. Ciekawie się potem konfrontuje wszelkie przedstawienia wampira, czarownicy itd, itp. 
W przypadku Księgi wszystkich dusz wampir jest piękny, jednak jak dla mnie strasznie irytujący. Bardzo ciekawy jest też podział, którego dokonała autorka, a mianowicie świat zamieszkują wampiry, czarownice, demony i ludzie. 
W książce, która nie jest wcale opasłym tomiskiem mamy strasznie dużo wątków, zapewne łączą się one ze sobą ściśle, jednak tego możemy się tylko domyślać. Jak dla mnie było ich trochę za dużo.
Reasumując, zawiodłam się bardzo. Nie wiem czy sięgnę po następną część, chyba, że zbierze naprawdę dobre recenzje. Książka przegadana, postacie nie budzące sympatii. Jestem raczej na nie.


Autor: Deborah Harkness
Tytuł: Księga wszystkich dusz. Czarownica T. 1
Wydawnictwo: Amber
Liczba stron: 448
Moja ocena: 3/10

6 komentarzy:

  1. Nominowałam Cię do nagrody One Lovely Blog Award. :) Informacje u mnie na blogu w dzisiejszym poście. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Książka gdyby wpadła mi w łapki, pewnie bym przeczytała. Ciekawość byłaby chyba nie do pokonania;))
    Pozdrawiam!!

    OdpowiedzUsuń
  3. Podobne jak u Kasandry - ciekawość by zwyciężyła, ale cenię szczere recenzje :)

    OdpowiedzUsuń
  4. do mnie właśnie jedzie drugi tom tej serii i teraz zaczęłam się obawiać ile będzie wart...

    OdpowiedzUsuń
  5. Książkę mam na półce, więc na pewno sięgnę, ale już z mniejszym zapałem - i nigdy się nie sugeruj notami z tyłu książki, zazwyczaj są przekłamane i pisane przez osoby, które książki nie tknęły :D
    Przeszłam to nie jeden raz.

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam już negatywne recenzje recenzje tej książki. Za pierwszym razem to napisałam, teraz też to zrobię: Tej pozycji podziękuję.
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń