sobota, 28 maja 2011

Katharsis Futurum - Patryk Omen

Zachęcona opisem z okładki sięgnęłam po książkę "Katharsis Futurum". Już pierwsza słowa przywitała mnie przekleństwami, którymi autor gęsto okrasił całą opowieść.

Akcja osadzona jest w nie tak odległej przyszłości, w naszym rodzimym kraju. Książka składa się z trzech części. W pierwszej poznajemy głównego bohatera, jego przeszłość, która oczywiście miała wpływ na to kim jest w chwili obecnej,oraz na dalszą akcję utworu. Cała fabuła tak na prawdę rozpoczyna się w drugiej części książki. Kamil Koc jest szukaczem, czyli osobą odpowiedzialną za odnalezienie znacznika, który ma informować policję o popełnieniu morderstwa. zostaje wezwany do osobliwej sprawy. Jest ono nietypowe ponieważ zamordowane osoby, matka i dwójka dzieci zastygły w bezruchu podczas wigilijnej wieczerzy. Zbrodnia ta inspiruje naszego bohatera do zmiany swego dotychczasowego rozsypującego się życia. Na czym ma polegać ta 'zmiana' i czy mu się uda nie wyjawię by nie psuć lektury.


Opis z okładki moim zdaniem zupełnie mija się z treścią książki. Żadna z postaci wykreowanych przez autora nie wzbudza do końca mojej sympatii. Bohaterowie są barwni, nieszablonowi, mają bardzo skomplikowaną psychikę.
Świat wykreowany przez pisarza jest pełen zła i brutalności.
Wydaje mi się, że pozycja ta może być przestrogą dla nas współczesnych ludzi, że zmierzamy właśnie do takiego świata, jaki jest przedstawiony na stronach powieści.
Myślę, że książka powinna wędrować właśnie jako memento dla nas.

Tytuł: Katharsis Futurum
Autor: Patryk Omen
Wydawnictwo: Novae Res
Liczba stron: 352
Moja ocena: 3/10

Książkę przeczytałam w ramach akcji Włóczykijka

5 komentarzy:

  1. Trochę "dziwnie" się prezentuję, ale muszę przyznać, że chciałbym ją przeczytac :)

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja mam obawy co do niej... Może kiedyś...

    OdpowiedzUsuń
  3. okładka bardzo zachęcająca, ale nie sięgnę

    OdpowiedzUsuń
  4. Myślę, że raczej sobie odpuszczę. Nie widzę sensu w traceniu czasu na lekturę "Katharsis Futurum", chociaż okładka rzeczywiście jest ciekawa.

    OdpowiedzUsuń
  5. świat przyszłości i całe to "co by było gdyby" nigdy nie mogło mnie do siebie przekonać.

    OdpowiedzUsuń